quality dunaújváros autószerviz és autókereskedés kft. - fiatquality.sokoldal.hu



Főoldal
Szolgáltalásaink
Akciók
Bemutatkozó Videó
Unix ismertető
UNIX Autókártya
Autókártya pontgyűjtés!
A Fiat története
Hírek
Galéria







A Fiat története 

Fiat története több mint egy évszázadra nyúlik vissza. Ismerkedjen meg e történet legfontosabb eseményeivel, és idézze föl az ízlés és a társadalom fejlődésének mérföldköveit.

 

1899-1911

A cég megalalpítása 

A "Societa Anonima Fabbrica Italiana Automobili Torino" alapító okiratát 1899. július 11-én írták alá a Bricherasio palotában. Az igazgatótanács befektetői tagjai közül Giovanni Agnelli emelkedett ki a leginkább eltökéltségével, előrelátásával és képzelőerejével. 1902-ben Agnellit meg is választották a társaság ügyvezető igazgatójává.

 1912-1925

 

A Lingotto üzem 

A Lingotto üzem építési munkálatai 1916-ban kezdõdtek meg, Giacomo Matte Trucco irányításával. Ez az üzem korának legnagyobb európai gyára volt - öt emelet magasan tornyosult a környezete fölé! Ennek és a tetején kialakított futurisztikus próbapályának köszönhetően csakhamar az olasz autógyártás szimbóluma lett. Építése 1922-ben fejeződött be
 
 
 
 
 
 

 

 1926-1938

Középpontban a hazai piac 

Mussolini zsarnoki uralma alatt a Fiat is arra kényszerült, hogy visszafogja a nemzetközi terjeszkedéssel kapcsolatos terveit és a hazai piacra koncentráljon. A harmincas évek kiemelkedő fejlődést hozott a teherautók és könnyű haszongépjárművek területén, de föllendült a repülőgép- és a vasútgyártás is.

 1939-1951

A II. világháború 

A II. világháború drasztikus csökkenést hozott a személyautók gyártásában, ugyanakkor előtérbe kerültek a Fiat könnyű haszongépjárművei.

 

 1952-1964

A dízel-korszak 

Az 1953-ban megjelenő 1400-as volt az első Fiat személyautó, amely dízel változatban is piacra került.

 1965-1977

Gazdasági robbanás és társadalmi forrongás 

Ez alatt az időszak alatt folytatódott az export és a termelés fellendülése: míg korábban 96 lakosra jutott egy autó, most már minden 28. rendelkezett eggyel. Időközben a Fiat megszilárdította jelenlétét dél-Olaszországban is, ahol számos új üzem építésébe fogott. A korszak a belső ellentmondásoktól sem volt mentes - 1969-ben például 15 millió munkaórát emésztettek föl a munkabeszüntetések.

 1978-1990

A Robogate rendszer 

1978-ban a társaság ismét tanújelét adta az innováció és a gépesítés iránti elkötelezettségének, amikor bevezette Robogate elnevezésű forradalmian új és rugalmas robotizált karosszéria-összeszerelő rendszerét.

 1991-2000

A kilencvenes évek új típusai 

A Fiat Tempra 1990-ben jelent meg, ezt követte 1991-ban a Cinquecento, majd 1993-ban a Punto, amit 1995-ben az év autójának választottak, és a Fiat Coupé, amelynek karosszériája a Pininfarina és a Fiat Style Center közös munkája.

 

2001-2006

További új modellek 

2001 februárjában került piacra az új tervezésű, gazdagon fölszerelt és technológiailag kifinomult Fiat Stilo, amelyet hamarosan követett a Multi Wagon névre keresztelt praktikus kombi változat is. A Fiat folytatta a családbarát modellek bemutatását, és 2004-ben piacra dobta a méltán elismert Multipla frissített változatát, a hétüléses Dobló Panorama Family-t, valamint a Punto műszaki alapjaira épített B-kategóriás családi egyterűt, az Idea-t.

 







www.fiatquality.sokoldal.hu
Tetszett ez az oldal? Mutasd meg az ismerőseidnek is!