Fiat története több mint egy évszázadra nyúlik vissza. Ismerkedjen meg e történet legfontosabb eseményeivel, és idézze föl az ízlés és a társadalom fejlődésének mérföldköveit.
A "Societa Anonima Fabbrica Italiana Automobili Torino" alapító okiratát 1899. július 11-én írták alá a Bricherasio palotában. Az igazgatótanács befektetői tagjai közül Giovanni Agnelli emelkedett ki a leginkább eltökéltségével, előrelátásával és képzelőerejével. 1902-ben Agnellit meg is választották a társaság ügyvezető igazgatójává.
A Lingotto üzem építési munkálatai 1916-ban kezdõdtek meg, Giacomo Matte Trucco irányításával. Ez az üzem korának legnagyobb európai gyára volt - öt emelet magasan tornyosult a környezete fölé! Ennek és a tetején kialakított futurisztikus próbapályának köszönhetően csakhamar az olasz autógyártás szimbóluma lett. Építése 1922-ben fejeződött be
Mussolini zsarnoki uralma alatt a Fiat is arra kényszerült, hogy visszafogja a nemzetközi terjeszkedéssel kapcsolatos terveit és a hazai piacra koncentráljon. A harmincas évek kiemelkedő fejlődést hozott a teherautók és könnyű haszongépjárművek területén, de föllendült a repülőgép- és a vasútgyártás is.
Ez alatt az időszak alatt folytatódott az export és a termelés fellendülése: míg korábban 96 lakosra jutott egy autó, most már minden 28. rendelkezett eggyel. Időközben a Fiat megszilárdította jelenlétét dél-Olaszországban is, ahol számos új üzem építésébe fogott. A korszak a belső ellentmondásoktól sem volt mentes - 1969-ben például 15 millió munkaórát emésztettek föl a munkabeszüntetések.
1978-ban a társaság ismét tanújelét adta az innováció és a gépesítés iránti elkötelezettségének, amikor bevezette Robogate elnevezésű forradalmian új és rugalmas robotizált karosszéria-összeszerelő rendszerét.
A Fiat Tempra 1990-ben jelent meg, ezt követte 1991-ban a Cinquecento, majd 1993-ban a Punto, amit 1995-ben az év autójának választottak, és a Fiat Coupé, amelynek karosszériája a Pininfarina és a Fiat Style Center közös munkája.
2001 februárjában került piacra az új tervezésű, gazdagon fölszerelt és technológiailag kifinomult Fiat Stilo, amelyet hamarosan követett a Multi Wagon névre keresztelt praktikus kombi változat is. A Fiat folytatta a családbarát modellek bemutatását, és 2004-ben piacra dobta a méltán elismert Multipla frissített változatát, a hétüléses Dobló Panorama Family-t, valamint a Punto műszaki alapjaira épített B-kategóriás családi egyterűt, az Idea-t.
www.fiatquality.sokoldal.hu
Tetszett ez az oldal? Mutasd meg az ismerőseidnek is!